Archive by month December

CEO Ranking 2014: voetbalbonzen op de voorgrond en overgangsjaar voor NMBS en Belgacom

CEO Ranking 2014: voetbalbonzen op de voorgrond en overgangsjaar voor NMBS en Belgacom

Niet alleen in de politiek was 2014 het jaar van de verandering. Heel wat CEO’s werden vervangen, maar de meesten bleven wel nog prominent in de schijnwerpers van de media aanwezig. Twee duo’s trokken onze aandacht in 2014: Dominique Leroy-Didier Bellens en Jo Cornu-Marc Descheemaecker. De duels: Belgacom/Proximus vs NMBS. Oude stijl tegenover nieuwe stijl. [...]

The Cube, speaker at the upcoming Febelmar congress

The Cube, speaker at the upcoming Febelmar congress

The Cube, orateur au prochain congrès Febelmar The cube présentera en partenariat avec le bureau d’études AQ Rate une étude sur la perception du risque de black-out en Belgique. The Cube et AQ Rate croiseront les données issues du Earned media et celles issues d’un sondage d’opinion sur le sujet. Cette approche unique permettra d’apporter une contribution [...]

Dior joue la carte de l’OMDI

Dior joue la carte de l’OMDI

L’OMDI ? L’Objet Médiatique Difficilement Identifiable ! Beaucoup se sont en effet demandés ce que pouvait bien être, pour la marque Dior, le clip « Enter The Game» dévoilé début novembre avec l’actrice Marion Cotillard en vedette. Retour sur le succès de cet OMDI au branding très léger. Il dure 4 minutes 52 secondes. Dans ce clip « Enter [...]

Le succès des marques sur LinkedIn

Le succès des marques sur LinkedIn

LinkdIn n’est plus seulement un réseau social où l’on parle recrutement et carrière. Les marques l’investissent de plus en plus pour faire passer leurs messages et donc mettre le réseau à profit dans leur stratégie de contenu. En plus, on peut y communiquer sans contraintes… LinkedIn est le seul réseau social où une marque peut [...]

Adventskalenders doen het goed

Adventskalenders doen het goed

Ze waren een beetje in de vergetelheid geraakt. Maar sinds een jaar of twee, drie klimmen de adventskalenders uit het dal. En ondertussen zijn ze weer zo trendy, dat de merken er hun wintercommunicatie een feestelijk tintje mee geven. Het is ongetwijfeld DE marketingtrend van eind 2014, hoewel er eind 2012 en 2013 links en rechts [...]

Dior gelooft in UFO’s

Dior gelooft in UFO’s

UFO? Een Uitzonderlijk Film Object! Velen zullen zich afvragen waarom het merk Dior in ’s hemelsnaam begin november de clip “Enter The Game” heeft uitgebracht, met actrice Marion Cotillard in de hoofdrol. Lees meer over het succes van deze UFO die een spoor van branding achterlaat. De clip duurt 4 minuten en 52 seconden. In [...]

Het succes van de merken op LinkedIn

Het succes van de merken op LinkedIn

Ooit was LinkdIn een sociaal netwerk om te praten over aanwervingen en loopbanen. Tegenwoordig palmen de merken het steeds meer in en geven ze het netwerk een plaats in hun contentstrategie. Bovendien worden er nauwelijks beperkingen opgelegd aan de communicatie … LinkedIn is het enige sociaal netwerk waarop een merk vrijwel zonder beperkingen activiteiten kan [...]

Nieuwkomers meteen naar de top

Nieuwkomers meteen naar de top

Heel wat nieuwe gezichten bevolken deze maand onze politieke mediameter. Vooral de N-VA’ers lieten meteen van zich horen. Zo krijgen de nieuwbakken ministers Ben Weyts, Jan Jambon en Johan Van Overtveldt een plaats in de top tien van de schrijvende pers. Nog nooit verschilden de namen uit onze radio en tv mediameter zo van de [...]