Archive by month August

American Apparel op de ezelsbank

American Apparel op de ezelsbank

Wie met vuur speelt … riskeert zijn vingers te verbranden. Terwijl iedereen de “Back to School”-campagne van American Apparel hekelde, onder andere omdat er een foto in zou voorkomen, die als seksistisch beoordeeld wordt, blijkt nu dat de bewuste foto in feite niet door het Amerikaanse merk werd gepost in het kader van deze campagne. Voor [...]

Newsjackers kapen de actualiteit

Newsjackers kapen de actualiteit

Op de visitekaartjes van de specialisten in marketing en digitale communicatie prijkt binnenkort een nieuwe eretitel: “newsjacker”. Elke overeenkomst met een inbreker is uit de lucht gegrepen, hoewel … Newsjacking is een van de nieuwste marketingtrends. Het procedé is eenvoudig: je neemt een nieuwsfeit en haakt erop in om volgers te krijgen en mensen achter [...]

Trek een blik verse ideeën open!

Trek een blik verse ideeën open!

Herinner je je de vintage-periode, toen Coca-Cola zijn klassiek glazen flesje weer voor de dag haalde? Tegenwoordig geloven de drankenmerken meer in innovatie voor hun blikjes, flesjes en tetrapakken. Soms bedenken ze zelfs verrassende nieuwe toepassingen voor hun verpakkingen. Heineken lanceerde deze zomer de Cool Can Edition. Een vernuftig idee in een beperkte oplage: als [...]

Rentrée ratée pour American Apparel

Rentrée ratée pour American Apparel

C’est ce que l’on appelle se faire prendre à son propre jeu… Alors que tout le monde fustigeait la campagne « Back to School » d’American Apparel suite, notamment, à la publication d’une photo jugée odieuse et sexiste, il semblerait que cette photo n’ait en fait pas été postée par la marque américaine dans le cadre de [...]

Les newsjackers font l’actu

Les newsjackers font l’actu

Sur les cartes de visite des spécialistes marketing et de la com’ digitale devrait apparaître un nouveau titre, celui de « newsjacker ». Rien à voir avec un quelconque cambrioleur, quoique… Le newsjacking est l’une des dernières tendances marketing qui consiste à s’emparer d’une actu, voire de la détourner, pour générer de l’engagement et de l’audience. Bref, [...]

Y a de l’idée dans cette canette !

Y a de l’idée dans cette canette !

Il y a eu la période vintage, où Coca-Cola avait remis au goût du jour sa classique bouteille en verre. Aujourd’hui, les marques de boisson jouent clairement la carte de l’innovation pour leurs canettes, bouteilles et cartons. Allant jusqu’à conférer de nouveaux usages parfois inattendus, à leurs packagings. Heineken a lancé la Cool Can Edition [...]