Archive by month June

Le sang pour cent foot de la Croix-Rouge

Le sang pour cent foot de la Croix-Rouge

C’est sans doute l’une des plus belles campagnes des deux derniers mois. L’une des plus utiles, aussi. En demandant aux stars du foot de la Bundesliga de donner leur sang pour transmettre leur mental de gagneurs aux 17.000 enfants transfusés chaque jour en Allemagne, la Croix-Rouge est allée droit au but ! « Give Blood Give Power », [...]

La mascotte de McDo terrorise l’Amérique

La mascotte de McDo terrorise l’Amérique

On ne jette pas Ronald McDonald’s aussi facilement ! Surtout aux Etats-Unis. McDo s’en est rendu compte mi-mai lorsqu’elle a présenté sa « nouvelle » mascotte au public US. Happy, c’est son nom, n’a pas reçu l’accueil espéré. Les réactions ont été incendiaires. Mais McDo, loin d’être « unhappy », a su réagir… C’est une boîte de Happy Meal rouge [...]

Mattel poetst imago van Barbie op

Mattel poetst imago van Barbie op

Arme Barbie. Behalve goedgelovige meisjes vindt niemand haar nog leuk. Haar imago is rampzalig en het “elegante” popje krijgt meer verwijten dan complimenten naar het hoofdje geslingerd. Haar fabrikant, Mattel, deelt in de klappen. Onlangs besliste hij om terug te vechten. Om het blazoen van zijn icoon op te poetsen, lanceerde hij “The Barbie Project” [...]

Voetballersbloed voor het Rode Kruis

Voetballersbloed voor het Rode Kruis

Dit is ongetwijfeld een van de mooiste campagnes van de laatste twee maanden. En tegelijk een van de nuttigste. Het Rode Kruis Duitsland scoorde een voltreffer toen het de voetbalsterren van de Bundesliga vroeg om bloed te geven en hun winnaarsmentaliteit door te geven aan de 17.000 kinderen die in Duitsland elke dag een bloedtransfusie [...]

De McDo-mascotte die Amerika schrik aanjaagt

De McDo-mascotte die Amerika schrik aanjaagt

Om Ronald McDonald met pensioen te sturen, moet je vroeg opstaan. Zeker in de Verenigde Staten. Dat heeft McDo midden mei gemerkt, toen het zijn “nieuwe” mascotte aan het Amerikaanse publiek voorstelde. Maar Happy kon niet op bijster veel enthousiasme rekenen. De commentaren waren zelfs ronduit vernietigend. McDo werd er nochtans niet “unhappy” van en [...]

Mattel au secours de Barbie

Mattel au secours de Barbie

Pauvre Barbie. Hormis les petites filles crédules, (plus) personne ne l’aime. Son image est désastreuse et la « jolie » poupée encaisse plus de railleries que de compliments. Résultat : elle plombe les ventes de son fabricant, Mattel, qui a décidé que cela ne pouvait plus durer. Pour redorer l’image de son icône, il a donc mis sur [...]

the cube/Auxipress kondigt partnerschip aan met Talkwalker en lanceert Universal Insights

the cube/Auxipress kondigt partnerschip aan met Talkwalker en lanceert Universal Insights

the cube/Auxipress heeft het genoegen om u haar exclusief partnerschap voor België aan te kondigen met de maatschappij Talkwalker. Het platform dat door dit jonge, dynamische bedrijf uit Luxemburg wordt ontwikkeld, behoort officieel tot ‘s werelds 5 beste attenderings/reputatietools. Dankzij deze nieuwe samenwerking en de exclusieve ontwikkelingen van the cube/Auxipress, zullen de merken over een platform beschikken voor [...]

the cube/Auxipress annonce son partenariat avec Talkwalker et lance Universal Insights

the cube/Auxipress annonce son partenariat avec Talkwalker et lance Universal Insights

the cube/Auxipress est heureux d’annoncer son partenariat exclusif pour la Belgique avec la société Talkwalker. La plate-forme développée par cette jeune société dynamique luxembourgeoise figure officiellement parmi les 5 meilleurs outils de veille et d’e-réputation au niveau mondial. Grâce à cette nouvelle collaboration et aux développements exclusifs initiés par the cube/Auxipress, les marques disposeront d’une plate-forme de [...]

Save the date: Earned media, the new currency?

Save the date: Earned media, the new currency?

De opkomst van de sociale media heeft ervoor gezorgd dat consumenten sneller hun mening kunnen geven en kunnen wedijveren met de traditionele communicatiekanalen. Deze nieuwe media vormen een enorm breed studieterrein om de perceptie van een merk in real time te meten. Deze gratis zichtbaarheid, die gegenereerd wordt door informatieprofessionals en consumenten, wordt bepaald door [...]