Archive by month October

Posts op Facebook promoten

Posts op Facebook promoten

Enkele weken terug pakte Facebook uit met een nieuwe vorm van reclame: ‘promoted posts’. Concreet gaat het erom een status om te vormen tot reclame door je visibiliteit te boosten. Gratis is het uiteraard niet, maar het zou efficiënter zijn dan gewone reclame op het sociale netwerk. Tot nu toe had je Facebook Advertising, een [...]

Deel een Coca-Cola, maar niet met Mohamed…

Deel een Coca-Cola, maar niet met Mohamed…

De lenteactie ‘Share a Coke’, die deze zomer een verlengstuk kreeg en zelfs doorliep tot half oktober, oogstte een ‘spectaculair’ succes. Bijna 1,2 miljard flesjes werden gepersonaliseerd. Ondanks een zekere censuur vanwege het merk. Zonder enige twijfel is dit één van de meest geslaagde en populairste marketingacties van 2013. ‘Share a Coca-Cola with’ heeft zijn doel [...]

Hoe Petit Bateau een schipbreuk heeft vermeden

Hoe Petit Bateau een schipbreuk heeft vermeden

Petit Bateau verkoopt 3,7 miljoen onderbroekjes per jaar. Onderbroekjes die mettertijd – het jaar viert dit jaar zijn 120ste verjaardag – diverse revoluties hebben doorgemaakt qua stoffen, technieken, comfort en ook experiential marketing. Wie herinnert zich vandaag nog dat Petit Bateau bijna kopje onder ging eind jaren 1980? In 1998 werd het bedrijf overgenomen door [...]

Promouvoir ses publications sur Facebook

Promouvoir ses publications sur Facebook

Voici quelques semaines, Facebook a mis sur pied une nouvelle forme de publicité : la « publication promue ». Concrètement, il s’agit de transformer un statut en pub en dopant sa visibilité. Bien sûr, ce n’est pas gratuit, mais ce serait plus efficace qu’une pub traditionnelle publiée sur le réseau. Jusqu’ici, il y avait « Facebook Advertising », un service [...]

Partager un Coca-Cola mais pas avec Mohamed…

Partager un Coca-Cola mais pas avec Mohamed…

L’opération « Share a Coke » lancée au printemps, poursuivie cet été et même prolongée jusqu’à la mi-octobre, a connu un succès « spectaculaire ». Près d’1,2 milliard de packagings ont été personnalisés. Malgré… une certaine censure de la part de la marque. C’est sans aucun doute l’une des opérations marketing les plus réussies et les plus populaires de [...]

‘Barillagayte’ verdeelt marketeers

‘Barillagayte’ verdeelt marketeers

Mislukte crisiscommunicatie volgens sommigen, een gebrek aan moed in het licht van de verontwaardiging in de sociale media volgens anderen. Marketingspecialisten lijken het alles behalve roerend eens over de manier waarop Barilla omging met de crisis die ontstond door de ‘homofobe’ uitlatingen van zijn voorzitter eind september. 25 september 2013. Op een Italiaanse radio verklaart [...]