Archive by month September

Le Léon had geen marketingstrategie

Le Léon had geen marketingstrategie

Of laat ons zeggen dat de strategie zich tegen het merk heeft gekeerd. Nog nooit veroorzaakte een kledingstuk zo veel beroering. Zelfs de SDF-collectie van John Galliano in 2000 niet. Met zijn 100 % kasjmiertrui met de opdruk ‘Chômeur’ (werkloze),  veroverde Le Léon meteen een plaatsje in de spotlights. Hoewel… de trui oogstte algemeen protest [...]

Un marketing royal en or

Un marketing royal en or

Nespresso avait son George, la monarchie anglaise et les marques friandes du carnet rose ont désormais le leur. Et le « Royal baby » rapportera bien plus d’argent à tout ce petit monde que l’acteur américain à la célèbre marque de café ! Décryptage d’un marketing royal en or. 22 juillet 2013, 16h24. Un enfant en or est [...]

Digitale reclame wordt ‘native’

Digitale reclame wordt ‘native’

Reclame, vooral dan op het internet, heeft aan efficiëntie ingeboet. Schreeuwerige opschriften werken niet meer. Om effect te hebben, moet reclame opgaan in het landschap, zich aanpassen aan het platform waarop het verspreid wordt en op de manier dat bezoekers het platform gebruiken. Deze nieuwe soort reclame heeft ook een naam: ‘native advertising’. Interactie, belangstelling [...]

De KitKat-pauze van Android

De KitKat-pauze van Android

De ontwikkelaars van Android zijn echte lekkerbekken. Elke nieuwe versie van het systeem verwijst naar snoep, maar deze keer zijn ze nog een stapje verder gegaan door hun nieuwste release ‘Android KitKat’ te dopen. Een verwijzing naar het alombekende wafeltje van Nestlé. De marketeers van beide merken wrijven zich in de handen! Cupcake, Donut, Eclair, [...]

La pause KitKat d’Android

La pause KitKat d’Android

Les développeurs d’Android sont des gourmands. Chaque nouvelle version du système d’exploitation fait référence à une sucrerie. Mais cette fois, ils sont allés plus loin en baptisant leur nouvel opus « Android KitKat », en référence à la célèbre gaufrette de Nestlé. Pour le plus grand bonheur marketing des deux marques ! Cupcake, Donut, Eclair, Froyo, Gingerbread, Honeycomb, [...]

La pub digitale devient « native »

La pub digitale devient « native »

Les pubs, surtout sur le Web, ont perdu en efficacité. Le « achetez, achetez ! » ne fonctionne plus. Pour faire mouche, la pub doit désormais se fondre dans le paysage, s’adapter à la plateforme où elle est diffusée et à la manière dont les visiteurs utilisent celle-ci. Cette nouvelle pub porte un nom : le « native advertising ». Susciter [...]