Archive by month July

Tomorrowland knalt ook op het net

Tomorrowland knalt ook op het net

Vorig weekend vond het beste dancefestival ter wereld plaats in het anders zo vreedzame Boom. Elke dag kwamen 60.000 jongelingen feesten op de de beats van ondermeer  Armin van Buuren, David Guetta, Afrojack en  Dimitri Vegas. Tomorrowland is niet alleen een hit op de weide van de Schorre, maar ook op het net met  meer [...]

Mediamerken en merkenmedia

Mediamerken en merkenmedia

Merken zijn vandaag zelf leveranciers van content geworden, via hun website, blog, Facebookpagina of Twitter. Tegelijk zijn de media stuk voor stuk concurrenten geworden van elkaar en doen ze een beroep op dezelfde commerciële technieken waarmee de merken van oudsher communiceren. Met andere woorden, de merken zijn media geworden en de media merken! Merkenjournalistiek of [...]

Snickers boekt succes met fouten!

Snickers boekt succes met fouten!

“You’re not you when you’re hungry”. En dus maakt u dan ook meer spel- en tikfouten. Dat vindt toch Snickers. Die gedachte heeft het reclamebureau van de chocoladereep ertoe aangezet AdWords van Google in te zetten op een manier die toch wat uit de band springt. Op twee dagen tijd werden meer dan 550.000 mensen [...]

Stromae démontre le pouvoir du buzz

Stromae démontre le pouvoir du buzz

Filmer, poster, compter les vues… Faire le buzz. La « Formidable » opération marketing du chanteur Stromae va plus loin qu’un coup de pub, elle nous révèle aussi qui nous sommes devenus depuis l’avènement des réseaux sociaux. Des chasseurs de buzz qui préfèrent parfois filmer une star déchue plutôt que la relever. Une bonne musique [...]

Roland Duchâtelet, voorzitter van Melexis, ontslagnemend voorzitter van Standard en schietschijf

Roland Duchâtelet, voorzitter van Melexis, ontslagnemend voorzitter van Standard en schietschijf

  Roland Duchâtelet, voorzitter van Melexis en ontslagnemend voorzitter van Standard, zo onderschrijft hij zijn opiniestuk in De Tijd. Niet alleen wijst hij de (social) media met de vinger, maar hij steekt ook wel zijn hand in eigen boezem. Een communicatiefout of beter een slechte timing van de communicatie rond het ontslag trainer Rednic zou [...]

Snickers fait des fautes, et ça paie !

Snickers fait des fautes, et ça paie !

« Vous n’êtes pas vous lorsque vous avez faim. » Et vous faites donc plus de fautes d’orthographe et de frappe, estime Snickers. Une réflexion qui a poussé la marque de barres chocolatées et son agence de communication à utiliser les AdWords de Google d’une façon pour le moins décalée. En deux jours, plus de [...]