Archive by month June

Vine, outil de partage de mini clips

Vine, outil de partage de mini clips

Un média social qui permet de transmettre des mini clips de 6 secondes maximum. Même concept  que Twitter mais adapté à l’image. Twitter ne s’est probablement pas trompé en rachetant Vine en octobre 2012 puisque Facebook vient d’ajouter une option vidéo de 15 secondes à son service de photo Instagram. Vine est donc une appli mobile gratuite qui [...]

N’ignorez plus votre earned media grâce à Insights

N’ignorez plus votre earned media grâce à Insights

Ignorer l’impact du earned media dans votre stratégie de communication risque de vous faire perdre de précieuses informations pour appuyer vos campagnes et vos investissements publicitaires. C’est pourquoi the cube a développé pour vous Insights, un dashboard unique qui mesure l’impact du earned media et compare, grâce à des données quantifiées et des chiffres d’audience [...]

Walibi stunt met de #speedypass

Walibi stunt met de #speedypass

“Big buzz” is niet de  nieuwe Walibi-attractie. Het pretpark scoorde wel met de invoering van de #speedypass of ook wel #snobpass genoemd. Verontwaardiging troef op het net, maar zeker niet alle internauten waren gekant tegen het initiatief. De Tweeps die begrip hadden voor de vip-behandeling, waren wel lichtjes in de minderheid.   Bewust of onbewust: [...]

“Belgique” heerst op de sociale netwerken #belser

“Belgique” heerst op de sociale netwerken #belser

  De Rode Duivels hebben vrijdag voor een opstoot van vaderlandsliefde gezorgd. Bijna 4000 vermeldingen van het woord België telden we. De buzz liep ook zaterdag nog door. Maar daar waren niet alleen de Duivels voor verantwoordelijk:@N1EUWS “NAVO vliegtuigen verscheepten regelmatig heroïne van Afghanistan naar België”:… http://t.co/fFzIIc1Cpo #TerzakeTV #dwdd #NOs #nIeuws. In Wallonië is de liefde voor het [...]

De eeuwige jeugd met Evian

De eeuwige jeugd met Evian

De zwemmende baby’s waren verbluffend, de rolschaatsende baby’s belandden in het Guinness Book, bekroond met het wereldrecord van het meest bekeken reclamefilmpje ooit. Met de campagne Baby Inside bleven we net dat ietsje op onze honger zitten. Bijgevolg stonden de dansers in de nieuwe spot Baby & Me onder grote druk… Er werd reikhalzend uitgekeken [...]