Archive by month May

Monsanto intimement lié aux OGM dans les médias

Monsanto intimement lié aux OGM dans les médias

Cette semaine, 11 activistes du FLM (Field Liberation movement) comparaissent au tribunal de Termonde pour avoir saccagé un champ de pommes de terre génétiquement modifiées. Et derrière les OGM, on retrouve essentiellement une firme souvent décriée et contre laquelle les passions se déchaînent lorsqu’il s’agit d’organismes génétiquement modifiés: Monsanto. 3 autres acteurs dominent ce secteur [...]

Telecomoorlog klopt bankencrisis

Telecomoorlog klopt bankencrisis

Tijdens de maand april kalmeerde de storm rond de banken een beetje . Vooral Belfius en Dexia haalden een pak minder artikels dan in maart. KBC hield daarentegen goed stand. Belgacom klimt van twee naar de top. Het debat rond de toplonen is daar zeker niet vreemd aan, alsook de tarievenoorlog van Proximus tegen de [...]

La Fashion Industry en mode social

La Fashion Industry en mode social

Ces dernières semaines, les « Fashion Weeks » n’ont pas seulement fait parler d’elles sur les podiums, elles ont aussi investi les médias sociaux. Même les photographes pro se sont mis à utiliser Instagram… Pour le plus grand bonheur des marques qui ont vu les tweets sur la mode doubler en un an ! Flux [...]

Carambar heeft ons allemaal mooi beetgenomen!

Carambar heeft ons allemaal mooi beetgenomen!

Nog nooit heeft een reclamecampagne zoveel media-aandacht gekregen in zo weinig tijd. En nooit was een campagne zo goedkoop in verhouding tot de ROI! Vraag is of de joke van Carambar wel echt zo een goede grap was. Even deze spitsvondig georchestreerde buzz ontrafelen. 21 maart 2013. Op de Facebook-pagina van Carambar verschijnt een raadselachtige [...]

Fiesta(gram) bij Ford!

Fiesta(gram) bij Ford!

Erin slagen om 120.000 nieuwe fans te verleiden op zes weken tijd, om meer dan 16.000 foto’s te verzamelen voor de wedstrijd ‘Fiestagram’, dat is de zeer positieve balans die Ford behaalde voor de promotie van de Fiesta einde 2011. Een echt schoolvoorbeeld waar terecht opnieuw gebruik wordt van gemaakt… Om de technologische kenmerken van [...]

Ontdek de ‘brandsphere’!

Ontdek de ‘brandsphere’!

Merken beschikken over een ruime waaier van mediatools om hun klanten te betrekken. Ze zijn veranderd in ‘verhalen’ en de klanten zijn de ‘vertellers’. Verhalen die leiden tot heel uiteenlopende ervaringen, afhankelijk van het landschap van de ‘brandsphere’ waarin ze zich bevinden… Wanneer we het hebben over de nieuwe media, halen we drie verschillende soorten [...]