Archive by month April

Energie- en kook-hype op Batibouw 2013

Energie- en kook-hype op Batibouw 2013

Tussen 21 februari en 3 maart analyseerde the cube 2409 berichten en artikels over Batibouw uit blogs, fora, Twitter, Facebook en Youtube. 39% van de berichten werd verstuurd tijdens de eerste dagen van het salon, die enkel voor professionelen bestemd zijn. Het publiek werd door de exposanten maar weinig online betrokken bij het salon. Het [...]

Pretparken scoren op sociale media

Pretparken scoren op sociale media

De eerste mooie zomerdag lokte een massa naar de pretparken. Ook op de sociale netwerken steeg de temperatuur. Het was vooral Walibi dat de tweede week van de paasvakantie internationaal sterk scoorde met 3.624 berichten. Bij de Vlaamse parken was vooral Bobbejaanland  (334 berichten) aanwezig op de netwerken.  Zowel voor Plopsa- als Bobbejaanland was wel [...]

Helse maand maart voor Belfius

Helse maand maart voor Belfius

Het was een zware maand voor Belfius. Getuigen hiervan vinden we in volgende krantenkoppen: Top Belfius komt uitleg geven (Gazet van Antwerpen 1 maart) Medewerker Vanackere is Belfius-bestuurder (De Morgen 2 maart) ‘Haal Belfius weg bij Vanackere’ (De Standaard 5 maart) ACW en Belfius schrappen geheime deal (Het Nieuwsblad 8 maart) Deal ACW-Belfius: Kamer mag [...]

La nouvelle puissance marketing de foursquare

La nouvelle puissance marketing de foursquare

foursquare a effectué récemment quelques aménagements dans sa charte utilisateur. Des changements qui sont bénéfiques pour les stratégies marketing des entreprises. foursquare, c’est aujourd’hui 25 millions d’utilisateurs et 3 milliards de check-in depuis son lancement en 2009. Au fil du temps, le réseau social de géolocalisation est aussi devenu un outil utile pour les marques [...]

Storytelling gewoon negeren? Geen denken aan!

Storytelling gewoon negeren? Geen denken aan!

Vaak wordt er over storytelling gesproken als content die gestuurd en opgelegd wordt door het merk. Nu consumenten interageren met alle gepubliceerde content, is niets minder waar. Dynamische content heeft de wetten van de storytelling veranderd en merken zoals Coca-Cola of Disney houden er vandaag al rekening mee. Door te blijven herhalen dat hij over [...]